Elképesztő hol tartanak manapság az interaktív játékok

Elképesztő hol tartanak manapság az interaktív játékok

Összeszedtünk nektek néhány érdekességet az interaktív játékok közelmúltjából.

Az emberiség digitális korszakba lépésével a 90-es évektől kezdve a játékipar is elképesztő változásokon ment keresztül az elmúl évtizedekben. Nehéz lenne mindet felsorolni ezért megpróbálunk nektek néhány nagyobb mérföldkövet bemutatni.

A hőskorszak - Tamagotchi


1996-et írunk és a Közgazdasági Nobel-díjas Aki Maita fejéből kipattan az ötlet, hogy ha már japánban az elképesztően zsúfolt városok miatt kevesen engedhetik meg maguknak az állattartást - mi lenne ha a kisállat-gondozás pozitív pszichológiai előnyeit egy apró digitális élőlénnyel pótolnák. Nem sokkal később Akihiro Yokoi közreműködésével el is készült az első prototípus. Az apró kulcstartó méretű, tojás alakú eszközön néhány gomb segítségével digitálisan megformált kisállatokat lehetett nevelgetni. A játékmenet egyszerűségét pedig azzal kompenzálta, hogy - bizony akár egy valódi kisállatot-, megadott időközönként etetni-itatni kellett a digitális élőlényt, játszani vele, figyelni a kívánságait. Az eszköz a boltokba került és a többi már történelem... :) A játéknak már sokadik verziója fut és már túl van a 100 millió eladott példányon.

 

Furby - az első amerikai sikertörténet


1998-ban került a boltok polcaira Furby. A Tiger Electronics által fejlesztett egyesek szerint hörcsögre mások szerint bagolyra hajazó játéka. Furby pillanatok alatt sláger lett főleg, hogy az iskolai szünetre időzítették a bemutatását. A forgalmazás első három évében közel 40 millió darabot adtak el. A játék nagy vonzereje az volt, hogy nem előre betanult dolgokat tudtak, hanem szépen fokozatosan tanulták meg az emberi nyelvet. A Furbyk egy a szemük közé elrejtett infraporttal egymással is tudtak kommunikálni. Eleinte csak egy furcsa furby nyelven beszéltek, de minél többet foglalkozott velük a gazdájuk annál kevésbé beszéltek furbyül és annál jobban kezdett hasonlítani a beszédük az emberi beszédre.

 

AIBO - Az első igazi robotkutya


A robotkutya első prototípusát 1998-ban mutatta be a SONY, az első példányok 1999-ben kerültek a boltok polcaira az igazán nagy durranás viszont 2005-ben jött, amikor megkapta az első nagy modelfrissítést. Bár ára igen magas volt, mégis nagy sikernek örvendett, mivel elképesztően kifinomult szenzorjainak köszönhetően nagyon összetett dolgokat is meg tudott tanulni. Különböző AIBO modellek mai napig rendszeres résztvevői a robotikai versenyeknek és a robotikával kapcsolatos kutatásoknak.

 

Napjaink - Hatchimals


Manapság már elképesztő mennyiségű digitalizált interaktív játék található a piacon ezért igazán figyelemreméltó ha egy ennyire telített piacon valaki képes valami igazán különlegessel előrukkolni. Így került listánkba a Hatchimals, ami napjaink egyik legkeresettebb játéka. A Hatchimalok fejlesztése 2014-ben kezdődött, amikor is James Martin a Spin Master robotikai részlegének vezetője meglepődött azon, hogy csapata mennyire imádja a YouTubeon futó "unboxing"- kicsomagolós - videókat. Ebből jött azonnal az ötlet, hogy mi lenne, ha egy olyan játékot terveznének, ami saját magát csomagolja ki. A varázslatos teremtmények kibontáskor még egy tojás belsejében laknak. Minél többet szeretjük és gondozzuk őket annál szívesebben mesélnek majd róla hogy érzik magukat közben pedig közlendőjüknek megfelelően különböző színekben világít a szemük. Ha eleget játszottunk vele a szeme szivárványszínű lesz, ami azt jelenti, hogy ideje kikelnie a tojásból. Miután a lény kikelt a tojásból még 3 fejlődési fázison esik át(babakor-kisgyermekkor-nagyobb gyermekkor). Minden alkalommal, amikor új korba lép elénekli neked a boldog születésnapot. Ezen felül rengeteg dologra meg lehet tanítani az apró jövevényt. Sétálni, táncolni, énekelni játékokat játszani. Szinte csak a fantázia szab határt a megtanítható képességeknek.

A Hatchimalsal egyébként találkozhattok vasárnap a millenárison a Nickelodeon által szervezett Játék napján is! Ha szeretnétek többet megtudni --->KATT IDE<---

előző Vissza a Hírekhez következő